ESSON POLSKA Sp. z o.o.

ESSON POLSKA Sp. z o.o. zajmuję się handlem i produkcja artykułów kolejowych.

Produkujemy odbojnice kolejowe na podkładach betonowych i drewnianych, na które wystawiamy deklaracje zgodności.

Obsługujemy wszystkie firmy w zakresie zaopatrzenia w materiały do obsługi kolei, realizujemy zamówienia dla małych i dużych przedsiębiorstw, a nasz dobrze zaopatrzony magazyn pozwala nam na szybkie realizacje zamówień oraz na wyjątkowo konkurencyjne ceny.

RECYKLING AKCESORIÓW KOLEJOWYCH I TOROWYCH

W kooperacji z działającą na rynku od 1999 roku i specjalizującą się w recyklingu i utylizacji odpadów powstałych w procesie remontu szlaków kolejowych, firmą Poly-Plast sp.j., proponujemy Państwu usługi w zakresie recyklingu akcesoriów kolejowych i torowych.

Wszystkie wykonywane przez nas usługi spełniają rygorystyczne wymagania wynikające z przepisów ochrony środowiska, oraz szeroko rozumianego otoczenia prawnego, który reguluje tryb postępowania w każdym przypadku.

Posiadamy aktualne, nowo wydane decyzje (wg przepisów z 2020roku) na transport i utylizację oraz przetwarzanie odpadów. Na podstawie tych decyzji możemy bez formalnych przeszkód działać na europejskim rynku odpadów, w zakresie:

          17 02 04* – odpady drewna, szkła i tworzyw sztucznych 

          17 05 03* – gleba i ziemia, w tym kamienie, zawierające substancje niebezpieczne (np. PCB).

          17 05 05* – urobek z pogłębienia

          17 05 07* – tłuczeń torowy (kruszywo) 

Odpady przejmujemy na terenie całej Polski, a także w wybranych krajach Unii Europejskiej.

Ceny ustalamy i negocjujemy każdorazowo po analizie badań odpadu.

Preferujemy odbiór z placów budowy przez nasze samochody, które są przystosowane do transportu wyżej wymienionych ładunków.

Nasze produkty

SZYNY KOLEJOWE STAROUŻYTECZNE

Interesują nas szyny o długości: 6, 10, 15, 25 i 30 metrów. Skupujemy jedynie szyny o bardzo małym zużyciu bocznym i niewielkim spływie. 

Każda partia szyn poddawana jest przez nas szczegółowej kontroli. 

Rzetelna weryfikacja stanowi o naszej doskonałej reputacji i jest gwarancją jakości towaru.

SZYNY ZŁOMOWE

Poszukujemy szyn złomowych – pociętych o długości max 1,5mb, jak i w długich odcinkach do 15mb.

Funkcjonowanie firmy opiera się (zarówno w zakresie szyn staroużytecznych jak i złomowych) prawie wyłącznie na szynach S-49 oraz UIC-60, natomiast na specjalne zlecenie naszych Klientów poszukujemy szyn innego typu.

AKCESORIA KOLEJOWE

Oprócz szyn będących jedną z podstawowych kategorii produktów jakimi handluje nasza firma, w naszym spektrum zainteresowania znajdują się również:

– duże elementy torowisk kolejowych (zwrotnice, rozjazdy, etc.)

– drobne akcesoria kolejowe ) płytki PM, śruby, łubki, etc.

– podkłady kolejowe drewniane i betonowe

Odbojnice kolejowe

Specjalizujemy się w produkcji odbojnic kolejowych na mosty, wiadukty i dworce na podkładach drewnianych i betonowych…

Kozły oporowe

Kozły oporowe stalowe są elementami nawierzchni kolejowej w trwały sposób zabezpieczającymi koniec toru kolejowego.

Kozioł oporowy stalowy wykonany jest z szyn nowych lub starych użytecznych typu S42 lub 49E1 (S49) lub 60E1 (UIC60).

Dopuszczalne zużycie boczne główki szyny każdego typu wynosi 10mm, a dopuszczalne zużycie pionowe główki szyny dla każdego typu wynosi 12mm.

Kozioł oporowy stalowy jest zbudowany z szyn nowych lub starych użytecznych typu S42 lub 49E1 (S49) lub 60E1 (UIC60).

Kształt i wymiary kozła oporowego przedstawiono na rysunku:

Tor żeberka ochronnego lub inny tor, zakończony kozłem oporowym stalowym, powinien być zasypany na wysokość 10 cm nad główką szyny na długości co najmniej 30m przed kozłem oporowym przy semaforach wjazdowych i na długości 15m przy semaforach wyjazdowych. Jeżeli żeberko ochronne lub inny tor prowadzi w kierunku trwałej przeszkody, odległość kozła oporowego od przeszkody powinna wynosić co najmniej 100m, a tor powinien być zasypany ponad główką szyny na długości co najmniej 30m na wysokość od 15cm na początku zasypania do 30 cm przy koźle oporowym. Dopuszczalne jest, w uzasadnionych przypadkach, zmniejszenie odległości kozła do przeszkody do 50m, pod warunkiem zasypania terenu za kozłem warstwą o grubości co najmniej 50cm na długości nie mniejszej niż 30m. Do zasypania torów żeberkowych można stosować kliniec, żwir lub piasek.

Zakres badań kozłów stalowych obejmuje sprawdzenie:

           ·  atestów materiałowych

           ·  wymiarów i tolerancji wykonania

           ·  stanu wyglądu zewnętrznego i prawidłowości montażu

Sprawdzanie polega na skontrolowaniu atestów materiałów oraz stwierdzeniu czy stal danego gatunku spełnia wymagania odpowiadającej normy.

Sprawdzanie wymiarów i tolerancji wykonania przeprowadza się za pomocą warsztatowych narzędzi pomiarowych posiadających podziałkę milimetrową z dokładnością do 1mm.

Oceny dokonuje się wzrokowo oraz za pomocą liniału krawędziowego i przymiaru liniowego o dokładności pomiarowej 1,0mm.

Kozioł oporowy  z szyn jest zgodny z wymaganiami WTWiO, jeżeli wyniki wszystkich przeprowadzonych badań są zgodne z wymaganiami określonymi poniżej:

          1. Rozporządzenie MTiGM z dnia 10 września 1998r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz.U.Nr 151, poz.987).

          2. PN-EN 13674-1:2008 Kolejnictwo – Tor – Szyna – Część1: Szyny kolejowe Vignole’a o masie 46kg/m i większej.

          3. PN-H-84027-07:1984 Stal dla kolejnictwa –Szyny normalnotorowe – Gatunki.

          4. PN-EN-10025:2002 Stal niestopowa konstrukcyjna ogólnego przeznaczenia –Gatunki.